Artykuł – jak zacząć…

Jak zacząć w pracę w zawodzie wedding planner?
Krótki poradnik, jak w 20 krokach stać się konsultantką ślubną.
1. Praca u siebie. Nastaw się, że będziesz prowadzić agencję ślubną na własny rachunek, we własnym tempie i we własnym stylu. Da Ci to nieocenioną swobodę zarządzania własnym czasem, ale też może spotęgować u Ciebie poczucie odpowiedzialności za rzetelne wywiązywanie się z zadań, których się podejmiesz.
2. Nazwa. Wymyśl nazwę własnej firmy. Możesz wybrać popularne obecnie tworzenie nazwy w języku angielskim lub zostać przy polskiej nazwie.
Rekomendacja Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych


Poradnik konsultantki ślubnej

Zrób 20 kroków, by zacząć działać jako wedding planner

  • 1
    Praca u siebie. Nastaw się, że będziesz prowadzić agencję ślubną na własny rachunek, we własnym tempie i we własnym stylu. Da Ci to nieocenioną swobodę zarządzania własnym czasem, ale też może spotęgować u Ciebie poczucie odpowiedzialności za rzetelne wywiązywanie się z zadań, których się podejmiesz.
  • 2
    Nazwa. Wymyśl nazwę własnej firmy. Możesz wybrać popularne obecnie tworzenie nazwy w języku angielskim lub zostać przy polskiej nazwie.
  • 3
    Logo. Przekaż grafikowi wytyczne do stworzenia logo Twojej firmy.
  • 4
    Wizytówki. Zamów drukowane materiały promocyjne. Zaopatrz się w ładny notatnik i długopis z logo Twojej firmy.
  • 5
    www. Zleć stworzenie strony internetowej. Wybierz dobrego webmastera, gdyż strona internetowa jest bardzo ważna. Pamiętaj, że nie sprzedajesz produktu, który możesz sfotografować, ale usługę, której zwizualizowanie wymaga kreatywności i dobrego gustu.
  • 6
    Galeria. Nie masz jeszcze żadnych zdjęć, bo dopiero zaczynasz, ale możesz zorganizować sesję stylizowaną, z której zdjęcia i film wykorzystasz na swojej stronie internetowej oraz na Instagramie.
  • 7
    Social media. Załóż konta przynajmniej na Instagramie i na Facebooku. Prowadź je aktywnie, aby Twoi potencjalni klienci mogli natknąć się na Ciebie serfując po sieci. Jeśli nie czujesz się pewnie w tym temacie, możesz się doszkolić. Na rynku jest mnóstwo szkoleń z prowadzenia social mediów.
  • 8
    Obejrzyj obiekty weselne. Zrób bazę restauracji, hoteli, pałaców, zamków, oranżerii, znajdujących się w promieniu 150 km od Twojego miejsca zamieszkania. Odwiedź te obiekty. Za każdym razem umów się na spotkanie z managerem. Przygotuj się merytorycznie. Zrób listę pytań, które zadasz podczas rozmowy. Notuj odpowiedzi podczas spotkania. Na koniec zostaw managerowi swoją wizytówkę albo ofertę kompleksowej organizacji ślubu i wesela. Zrób relację z każdego miejsca, które odwiedzisz i zamieść na Instagramie.
  • 9
    Baza danych. Systematycznie i bez przerwy powiększaj bazę danych. Spotykaj się z usługodawcami branży ślubnej. Poznaj ich oferty. Zapytaj o zasady współpracy i ceny. Zgromadź próbniki i katalogi. Przydatne będą oferty dekoratorek, wzory zaproszeń, katalogi wypożyczalni mebli eventowych.
  • 10
    Bądź na bieżąco. Śledź branżę ślubną. Oglądaj publikowane zdjęcia i filmy usługodawców z branży ślubnej. Wychwytuj najlepszych i nawiąż z nimi kontakt. Zaproś na spotkanie. Niech Cię poznają.
  • 11
    Domowe biuro. Komputer już masz, ale kup drukarkę ze skanerem. Może uznasz, że czas wymienić telefon na nowy? Zakup kilka segregatorów. W nich będziesz trzymać dokumenty klientów oraz podwykonawców.
  • 12
    Microsoft Office. Przypomnij sobie pracę w programach Power Point, Word, Excel. Poznaj program Canva – przyda Ci się do tworzenia ofert.
  • 13
    Archiwizacja dokumentów na komputerze. Stwórz i uporządkuj foldery klientów oraz foldery podwykonawców. Podziel je na kategorie. Wybierz program pocztowy z jakiego będziesz korzystać. Czy wybierzesz Outlook? Połącz kalendarz w telefonie z kalendarzem na komputerze, aby spotkania zapisywały się automatycznie w obu miejscach.
  • 14
    Odwiedź targi ślubne w Twoim mieście. Zapoznaj się tam z wystawcami. Zbierz oferty. Opowiedz o tym na Instagramie.
  • 15
    Zainwestuj w reklamę w sieci, jednocześnie aktywnie rób relacje na Instagramie.
  • 16
    Zarejestruj firmę. Wybierz formę opodatkowania. Zakup program do fakturowania. Uzgodnij z księgową w jaki sposób będziesz rozliczać używanie samochodu prywatnego do celów służbowych.
  • 17
    Przygotuj się do pierwszej rozmowy z klientem. Ułóż sobie pytania, które zadasz podczas rozmowy telefonicznej. Sporządź kwestionariusz do rozmowy z klientem na żywo. Zastanów się, gdzie zaprosisz przyszłą parę młodą, gdy ta będzie chciała poznać Cię osobiście.
  • 18
    Przygotuj ofertę, szacunkowy budżet uroczystości. Przygotuj umowę dla klienta. Nigdy nie ściągaj jej z Internetu, ale zleć prawnikowi jej przygotowanie. Jeśli nie wiesz, co umowa powinna zawierać, skontaktuj się z nami.
  • 19
    Zastanów się jak wycenisz swoje usługi, gdyż prawdopodobnie klient zapyta Cię na spotkaniu o Twoje wynagrodzenie.
  • 20
    Przygotuj się do podpisania umowy. Bądź gotowa do wyjaśnienia klientowi wszystkich paragrafów, które się w niej znajdują. Po podpisaniu umowy ustal z parą młodą harmonogram prac i zacznij działać.
  • Powodzenia!

Poradnik konsultantki ślubnej


  • Praca u siebie. Nastaw się, że będziesz prowadzić agencję ślubną na własny rachunek, we własnym tempie i we własnym stylu. Da Ci to nieocenioną swobodę zarządzania własnym czasem, ale też może spotęgować u Ciebie poczucie odpowiedzialności za rzetelne wywiązywanie się z zadań, których się podejmiesz.

  • Nazwa. Wymyśl nazwę własnej firmy. Możesz wybrać popularne obecnie tworzenie nazwy w języku angielskim lub zostać przy polskiej nazwie.

  • Logo. Przekaż grafikowi wytyczne do stworzenia logo Twojej firmy.

  • Wizytówki. Zamów drukowane materiały promocyjne. Zaopatrz się w ładny notatnik i długopis z logo Twojej firmy.

  • www. Zleć stworzenie strony internetowej. Wybierz dobrego webmastera, gdyż strona internetowa jest bardzo ważna. Pamiętaj, że nie sprzedajesz produktu, który możesz sfotografować, ale usługę, której zwizualizowanie wymaga kreatywności i dobrego gustu.

  • Galeria. Nie masz jeszcze żadnych zdjęć, bo dopiero zaczynasz, ale możesz zorganizować sesję stylizowaną, z której zdjęcia i film wykorzystasz na swojej stronie internetowej oraz na Instagramie.

  • Social media. Załóż konta przynajmniej na Instagramie i na Facebooku. Prowadź je aktywnie, aby Twoi potencjalni klienci mogli natknąć się na Ciebie serfując po sieci. Jeśli nie czujesz się pewnie w tym temacie, możesz się doszkolić. Na rynku jest mnóstwo szkoleń z prowadzenia social mediów.

  • Obejrzyj obiekty weselne. Zrób bazę restauracji, hoteli, pałaców, zamków, oranżerii, znajdujących się w promieniu 150 km od Twojego miejsca zamieszkania. Odwiedź te obiekty. Za każdym razem umów się na spotkanie z managerem. Przygotuj się merytorycznie. Zrób listę pytań, które zadasz podczas rozmowy. Notuj odpowiedzi podczas spotkania. Na koniec zostaw managerowi swoją wizytówkę albo ofertę kompleksowej organizacji ślubu i wesela. Zrób relację z każdego miejsca, które odwiedzisz i zamieść na Instagramie.

  • Baza danych. Systematycznie i bez przerwy powiększaj bazę danych. Spotykaj się z usługodawcami branży ślubnej. Poznaj ich oferty. Zapytaj o zasady współpracy i ceny. Zgromadź próbniki i katalogi. Przydatne będą oferty dekoratorek, wzory zaproszeń, katalogi wypożyczalni mebli eventowych.

  • Bądź na bieżąco. Śledź branżę ślubną. Oglądaj publikowane zdjęcia i filmy usługodawców z branży ślubnej. Wychwytuj najlepszych i nawiąż z nimi kontakt. Zaproś na spotkanie. Niech Cię poznają.

  • Domowe biuro. Komputer już masz, ale kup drukarkę ze skanerem. Może uznasz, że czas wymienić telefon na nowy? Zakup kilka segregatorów. W nich będziesz trzymać dokumenty klientów oraz podwykonawców.

  • Microsoft Office. Przypomnij sobie pracę w programach Power Point, Word, Excel. Poznaj program Canva – przyda Ci się do tworzenia ofert.

  • Archiwizacja dokumentów na komputerze. Stwórz i uporządkuj foldery klientów oraz foldery podwykonawców. Podziel je na kategorie. Wybierz program pocztowy z jakiego będziesz korzystać. Czy wybierzesz Outlook? Połącz kalendarz w telefonie z kalendarzem na komputerze, aby spotkania zapisywały się automatycznie w obu miejscach.

  • Odwiedź targi ślubne w Twoim miejsce. Zapoznaj się tam z wystawcami. Zbierz oferty. Opowiedz o tym na Instagramie.

  • Zainwestuj w reklamę w sieci, jednocześnie aktywnie rób relacje na Instagramie.

  • Zarejestruj firmę. Wybierz formę opodatkowania. Zakup program do fakturowania. Uzgodnij z księgową w jaki sposób będziesz rozliczać używanie samochodu prywatnego do celów służbowych.

  • Przygotuj się do pierwszej rozmowy z klientem. Ułóż sobie pytania, które zadasz podczas rozmowy telefonicznej. Sporządź kwestionariusz do rozmowy z klientem na żywo. Zastanów się, gdzie zaprosisz przyszłą parę młodą, gdy ta będzie chciała poznać Cię osobiście.

  • Przygotuj ofertę, szacunkowy budżet uroczystości. Przygotuj umowę dla klienta. Nigdy nie ściągaj jej z Internetu, ale zleć prawnikowi jej przygotowanie. Jeśli nie wiesz, co umowa powinna zawierać, możesz skorzystać z naszego wzoru umowy.

  • Zastanów się jak wycenisz swoje usługi, gdyż prawdopodobnie klient zapyta Cię na spotkaniu o Twoje wynagrodzenie.

  • Przygotuj się do podpisania umowy. Bądź gotowa do wyjaśnienia klientowi wszystkich paragrafów, które się w niej znajdują. Po podpisaniu umowy ustal z parą młodą harmonogram prac i zacznij działać.
  • Powodzenia!

Jesteśmy zapraszane przez