Jak zacząć w pracę w zawodzie wedding planner?
Krótki poradnik, jak w 20 krokach stać się konsultantką ślubną.
1. Praca u siebie. Nastaw się, że będziesz prowadzić agencję ślubną na własny rachunek, we własnym tempie i we własnym stylu. Da Ci to nieocenioną swobodę zarządzania własnym czasem, ale też może spotęgować u Ciebie poczucie odpowiedzialności za rzetelne wywiązywanie się z zadań, których się podejmiesz.
2. Nazwa. Wymyśl nazwę własnej firmy. Możesz wybrać popularne obecnie tworzenie nazwy w języku angielskim lub zostać przy polskiej nazwie.
Rekomendacja Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych
Poradnik konsultantki ślubnej
Zrób 20 kroków, by zacząć działać jako wedding planner
-
Praca u siebie. Nastaw się, że będziesz prowadzić agencję ślubną na własny rachunek, we własnym tempie i we własnym stylu. Da Ci to nieocenioną swobodę zarządzania własnym czasem, ale też może spotęgować u Ciebie poczucie odpowiedzialności za rzetelne wywiązywanie się z zadań, których się podejmiesz. -
Nazwa. Wymyśl nazwę własnej firmy. Możesz wybrać popularne obecnie tworzenie nazwy w języku angielskim lub zostać przy polskiej nazwie. -
Logo. Przekaż grafikowi wytyczne do stworzenia logo Twojej firmy. -
Wizytówki. Zamów drukowane materiały promocyjne. Zaopatrz się w ładny notatnik i długopis z logo Twojej firmy. -
www. Zleć stworzenie strony internetowej. Wybierz dobrego webmastera, gdyż strona internetowa jest bardzo ważna. Pamiętaj, że nie sprzedajesz produktu, który możesz sfotografować, ale usługę, której zwizualizowanie wymaga kreatywności i dobrego gustu. -
Galeria. Nie masz jeszcze żadnych zdjęć, bo dopiero zaczynasz, ale możesz zorganizować sesję stylizowaną, z której zdjęcia i film wykorzystasz na swojej stronie internetowej oraz na Instagramie. -
Social media. Załóż konta przynajmniej na Instagramie i na Facebooku. Prowadź je aktywnie, aby Twoi potencjalni klienci mogli natknąć się na Ciebie serfując po sieci. Jeśli nie czujesz się pewnie w tym temacie, możesz się doszkolić. Na rynku jest mnóstwo szkoleń z prowadzenia social mediów. -
Obejrzyj obiekty weselne. Zrób bazę restauracji, hoteli, pałaców, zamków, oranżerii, znajdujących się w promieniu 150 km od Twojego miejsca zamieszkania. Odwiedź te obiekty. Za każdym razem umów się na spotkanie z managerem. Przygotuj się merytorycznie. Zrób listę pytań, które zadasz podczas rozmowy. Notuj odpowiedzi podczas spotkania. Na koniec zostaw managerowi swoją wizytówkę albo ofertę kompleksowej organizacji ślubu i wesela. Zrób relację z każdego miejsca, które odwiedzisz i zamieść na Instagramie. -
Baza danych. Systematycznie i bez przerwy powiększaj bazę danych. Spotykaj się z usługodawcami branży ślubnej. Poznaj ich oferty. Zapytaj o zasady współpracy i ceny. Zgromadź próbniki i katalogi. Przydatne będą oferty dekoratorek, wzory zaproszeń, katalogi wypożyczalni mebli eventowych. -
Bądź na bieżąco. Śledź branżę ślubną. Oglądaj publikowane zdjęcia i filmy usługodawców z branży ślubnej. Wychwytuj najlepszych i nawiąż z nimi kontakt. Zaproś na spotkanie. Niech Cię poznają. -
Domowe biuro. Komputer już masz, ale kup drukarkę ze skanerem. Może uznasz, że czas wymienić telefon na nowy? Zakup kilka segregatorów. W nich będziesz trzymać dokumenty klientów oraz podwykonawców. -
Microsoft Office. Przypomnij sobie pracę w programach Power Point, Word, Excel. Poznaj program Canva – przyda Ci się do tworzenia ofert. -
Archiwizacja dokumentów na komputerze. Stwórz i uporządkuj foldery klientów oraz foldery podwykonawców. Podziel je na kategorie. Wybierz program pocztowy z jakiego będziesz korzystać. Czy wybierzesz Outlook? Połącz kalendarz w telefonie z kalendarzem na komputerze, aby spotkania zapisywały się automatycznie w obu miejscach. -
Odwiedź targi ślubne w Twoim mieście. Zapoznaj się tam z wystawcami. Zbierz oferty. Opowiedz o tym na Instagramie. -
Zainwestuj w reklamę w sieci, jednocześnie aktywnie rób relacje na Instagramie. -
Zarejestruj firmę. Wybierz formę opodatkowania. Zakup program do fakturowania. Uzgodnij z księgową w jaki sposób będziesz rozliczać używanie samochodu prywatnego do celów służbowych. -
Przygotuj się do pierwszej rozmowy z klientem. Ułóż sobie pytania, które zadasz podczas rozmowy telefonicznej. Sporządź kwestionariusz do rozmowy z klientem na żywo. Zastanów się, gdzie zaprosisz przyszłą parę młodą, gdy ta będzie chciała poznać Cię osobiście. -
Przygotuj ofertę, szacunkowy budżet uroczystości. Przygotuj umowę dla klienta. Nigdy nie ściągaj jej z Internetu, ale zleć prawnikowi jej przygotowanie. Jeśli nie wiesz, co umowa powinna zawierać, skontaktuj się z nami. -
Zastanów się jak wycenisz swoje usługi, gdyż prawdopodobnie klient zapyta Cię na spotkaniu o Twoje wynagrodzenie. -
Przygotuj się do podpisania umowy. Bądź gotowa do wyjaśnienia klientowi wszystkich paragrafów, które się w niej znajdują. Po podpisaniu umowy ustal z parą młodą harmonogram prac i zacznij działać. - Powodzenia!
Poradnik konsultantki ślubnej
-
Praca u siebie. Nastaw się, że będziesz prowadzić agencję ślubną na własny rachunek, we własnym tempie i we własnym stylu. Da Ci to nieocenioną swobodę zarządzania własnym czasem, ale też może spotęgować u Ciebie poczucie odpowiedzialności za rzetelne wywiązywanie się z zadań, których się podejmiesz. -
Nazwa. Wymyśl nazwę własnej firmy. Możesz wybrać popularne obecnie tworzenie nazwy w języku angielskim lub zostać przy polskiej nazwie. -
Logo. Przekaż grafikowi wytyczne do stworzenia logo Twojej firmy. -
Wizytówki. Zamów drukowane materiały promocyjne. Zaopatrz się w ładny notatnik i długopis z logo Twojej firmy. -
www. Zleć stworzenie strony internetowej. Wybierz dobrego webmastera, gdyż strona internetowa jest bardzo ważna. Pamiętaj, że nie sprzedajesz produktu, który możesz sfotografować, ale usługę, której zwizualizowanie wymaga kreatywności i dobrego gustu. -
Galeria. Nie masz jeszcze żadnych zdjęć, bo dopiero zaczynasz, ale możesz zorganizować sesję stylizowaną, z której zdjęcia i film wykorzystasz na swojej stronie internetowej oraz na Instagramie. -
Social media. Załóż konta przynajmniej na Instagramie i na Facebooku. Prowadź je aktywnie, aby Twoi potencjalni klienci mogli natknąć się na Ciebie serfując po sieci. Jeśli nie czujesz się pewnie w tym temacie, możesz się doszkolić. Na rynku jest mnóstwo szkoleń z prowadzenia social mediów. -
Obejrzyj obiekty weselne. Zrób bazę restauracji, hoteli, pałaców, zamków, oranżerii, znajdujących się w promieniu 150 km od Twojego miejsca zamieszkania. Odwiedź te obiekty. Za każdym razem umów się na spotkanie z managerem. Przygotuj się merytorycznie. Zrób listę pytań, które zadasz podczas rozmowy. Notuj odpowiedzi podczas spotkania. Na koniec zostaw managerowi swoją wizytówkę albo ofertę kompleksowej organizacji ślubu i wesela. Zrób relację z każdego miejsca, które odwiedzisz i zamieść na Instagramie. -
Baza danych. Systematycznie i bez przerwy powiększaj bazę danych. Spotykaj się z usługodawcami branży ślubnej. Poznaj ich oferty. Zapytaj o zasady współpracy i ceny. Zgromadź próbniki i katalogi. Przydatne będą oferty dekoratorek, wzory zaproszeń, katalogi wypożyczalni mebli eventowych. -
Bądź na bieżąco. Śledź branżę ślubną. Oglądaj publikowane zdjęcia i filmy usługodawców z branży ślubnej. Wychwytuj najlepszych i nawiąż z nimi kontakt. Zaproś na spotkanie. Niech Cię poznają. -
Domowe biuro. Komputer już masz, ale kup drukarkę ze skanerem. Może uznasz, że czas wymienić telefon na nowy? Zakup kilka segregatorów. W nich będziesz trzymać dokumenty klientów oraz podwykonawców. -
Microsoft Office. Przypomnij sobie pracę w programach Power Point, Word, Excel. Poznaj program Canva – przyda Ci się do tworzenia ofert. -
Archiwizacja dokumentów na komputerze. Stwórz i uporządkuj foldery klientów oraz foldery podwykonawców. Podziel je na kategorie. Wybierz program pocztowy z jakiego będziesz korzystać. Czy wybierzesz Outlook? Połącz kalendarz w telefonie z kalendarzem na komputerze, aby spotkania zapisywały się automatycznie w obu miejscach. -
Odwiedź targi ślubne w Twoim miejsce. Zapoznaj się tam z wystawcami. Zbierz oferty. Opowiedz o tym na Instagramie. -
Zainwestuj w reklamę w sieci, jednocześnie aktywnie rób relacje na Instagramie. -
Zarejestruj firmę. Wybierz formę opodatkowania. Zakup program do fakturowania. Uzgodnij z księgową w jaki sposób będziesz rozliczać używanie samochodu prywatnego do celów służbowych. -
Przygotuj się do pierwszej rozmowy z klientem. Ułóż sobie pytania, które zadasz podczas rozmowy telefonicznej. Sporządź kwestionariusz do rozmowy z klientem na żywo. Zastanów się, gdzie zaprosisz przyszłą parę młodą, gdy ta będzie chciała poznać Cię osobiście. -
Przygotuj ofertę, szacunkowy budżet uroczystości. Przygotuj umowę dla klienta. Nigdy nie ściągaj jej z Internetu, ale zleć prawnikowi jej przygotowanie. Jeśli nie wiesz, co umowa powinna zawierać, możesz skorzystać z naszego wzoru umowy. -
Zastanów się jak wycenisz swoje usługi, gdyż prawdopodobnie klient zapyta Cię na spotkaniu o Twoje wynagrodzenie. -
Przygotuj się do podpisania umowy. Bądź gotowa do wyjaśnienia klientowi wszystkich paragrafów, które się w niej znajdują. Po podpisaniu umowy ustal z parą młodą harmonogram prac i zacznij działać. - Powodzenia!